Μόλις έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία του πετυχημένου soft reboot του franchise, η Ubisoft μας ταξιδεύει ακόμα πιο πίσω στο χρόνο, σχεδόν 3,5 αιώνες, στο 431 Π.Χ. Σε αυτό το follow-up, ονόματι Odyssey, ο κεντρικός χαρακτήρας περνάει τη δική του “Οδύσσεια” ταξιδεύοντας σε πασίγνωστα σε μας μέρη της αρχαίας Ελλάδας ενώ προσπαθεί να ξετυλίξει το κουβάρι της ζωής του εν μέσω του αναβρασμού που προηγήθηκε του Πελοποννησιακού Πολέμου.

Με την κυκλοφορία του Odyssey, η Ubisoft κάνει μια τίμια προσπάθεια να χτίσει πάνω στα θεμέλια που έθεσε πέρυσι με το Origins, πειράζοντας τα mechanics του παιχνιδιού, χωρίς όμως να χαλάει τον RPG χαρακτήρα του. Ετοιμαστείτε να ακούσετε διαλόγους στα Αγγλικά με πολύ Ελληνική προφορά και πάμε να εξερευνήσουμε την αρχαία Ελλάδα όπως αποπειράθηκε η εταιρεία να αναπαραστήσει στον υπέροχο κόσμο του Assassin’s Creed.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Είπαμε κεντρικός χαρακτήρας και όχι ήρωας ή ηρωίδα, γιατί αυτή τη φορά θα πρέπει να επιλέξουμε ανάμεσα στον Αλέξιο και την Κασσάνδρα, δύο αδέλφια από τη Σπάρτη, ενώ δεν μπορούμε να κάνουμε εναλλαγή ανάμεσα στους 2 αυτούς ήρωες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Σε αντίθεση δηλαδή με το Origins, που μας ανάγκαζε να παίζουμε πότε με τον Bayek και πότε με την Aya, στο Odyssey κάνουμε την επιλογή μας από την αρχή κι είναι αμετάκλητη. Όποιον όμως χαρακτήρα κι αν επιλέξουμε, το storyline παραμένει το ίδιο και ξεκινάει από την πανέμορφη Κεφαλλονιά, όπου βρίσκουμε τον “ήρωα” του παιχνιδιού να εργάζεται ως μισθοφόρος (στο παιχνίδι “μίσθιος”) για λογαριασμό ενός τοπικού απατεωνίσκου που δανείζεται από τοκογλύφο για να κάνει την “αρπαχτή” του και να πιάσει την καλή. Οποιαδήποτε ομοιότητα με τη σημερινή ελληνική πραγματικότητα βάζουμε στοίχημα πως είναι εντελώς τυχαία.

Ανακαλύπτωντας το παρελθόν μας, σαλπάρουμε για την ηπειρωτική Ελλάδα για να αφήσουμε το σημάδι μας στην έναρξη του Πελοποννησιακού Πολέμου, έχοντας στη διάθεσή μας την αιχμή του δόρατος του Λεωνίδα. Απώτερος σκοπός μας, σε κλασσική γραμμή Assassin’s Creed, είναι να ανακαλύψουμε και να ανατρέψουμε τα σχέδια μιας σκιώδους συνομωτικής οργάνωσης που στόχο της έχει να θέσει υπό τον έλεγχό της όλο τον μέχρι τότε γνωστό κόσμο. Αυτά όσον αφορά την ιστορία που εκτυλίσσεται στην αρχαία Ελλάδα, γιατί όσον αφορά τη σημερινή εποχή, ακολουθούμε τις προσπάθειες της Layla Hassan (ναι, της ίδιας από το Origins) να αποκαλύψει τα μυστικά του πρώτου πολιτισμού, συμβουλευόμενη ένα χειρόγραφο του Ηροδότου.

Ενώ ταξιδεύουμε στην Ελλάδα και πλέουμε στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου και του Ιονίου, θα εξερευνήσουμε χαμένους τύμβους, θα πάρουμε μέρος σε ναυμαχίες και πολεμικές συρράξεις και θα έρθουμε πρόσωπο με πρόσωπο με θαυμαστούς ναούς και μνημεία όπως τους φαντάστηκαν και ανακατασκεύασαν οι δημιουργοί του παιχνιδιού, αλλά και με τις παθογένειες της τότε κοινωνίας, όπως η δουλεία, η εκμετάλλευση και η θηριωδία του πολέμου.

Το άρωμα RPG που εισήγαγε η Ubisoft στον προηγούμενο τίτλο, στο Odyssey γίνεται εντονότερο, καθώς πλέον μας δίνονται επιλογές στους διαλόγους οι οποίες έχουν αντίκτυπο στην έκβαση των quests, ακόμα και των side-quests, ενώ το κυρίως story, α λα Witcher, έχει 9 διαφορετικά endings. Το ποιό από αυτά θα δούμε εξαρτάται από αποφάσεις που έχουμε πάρει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

GAMEPLAY

Το Assassin’s Creed Odyssey, πατώντας πάνω στα game mechanics του προκατόχου του, κρατάει κάποια στοιχεία αυτούσια, ενώ προσπαθεί να εξελίξει ή/και απλοποιήσει κάποια άλλα. Πάμε όμως να δούμε τα επιμέρους στοιχεία διεξοδικά:

  1. Το leveling στο Odyssey γίνεται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο που γινόταν και στο Origins, μόνο που αυτή τη φορά, τα abilities χωρίζονται σε Hunter, Warrior και Assassin ομάδες, υπάρχουν αρκετά passive abilities ενώ και τα active έχουν πολυεπίπεδη εξειδίκευση. Μπορούμε δηλαδή να ξοδέψουμε ability point σε ικανότητα την οποία ήδη έχουμε προκειμένου να μας δώσει μεγαλύτερο boost στη ζημιά που θα κάνουμε στον αντίπαλο. Η μεγάλη διαφορά βρίσκεται στο πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πλέον τα active abilities, αφού μας δίνεται η δυνατότητα να κάνουμε assign μέχρι 2 τετράδες από τα δέντρα του hunter και του warrior στα 4 action buttons και να κάνουμε customize το χειρισμό του ήρωα βάσει των δικών μας προτιμήσεων. Έχουμε βέβαια την επιλογή να κάνουμε reset τα ability points και να δοκιμάσουμε κάποιο άλλο build.
  2. Το σύστημα μάχης του Odyssey παραμένει ίδιο με του Origins, με τη μικρή διαφορά ότι δεν έχουμε διαφορετικά είδη τόξων, αλλά διαφορετικά βέλη. Άλλα στοιχεία που μένουν ίδια είναι το crafting, το eagle view με το μαρκάρισμα των στόχων, η μπάρα αδρεναλίνης, η εμφανής διαφορά στη δύναμη όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά των levels, τα επίπεδα δυσκολίας, το fast traveling και τα microtransactions. Ίδιο παρέμεινε και το ότι όσο περισσότερα πράγματα κάνουμε στον κόσμο, τόσο μας επικυρήσσουν, με αποτέλεσμα να έχουμε κυνηγούς κεφαλών να μας ψάχνουν στο χάρτη, μόνο που αυτή τη φορά δίνεται η δυνατότητα να πληρώσουμε μόνοι μας το bounty και να καθαρίσουμε το reputation μας.
  3. Τα όπλα και οι πανοπλίες πλέον έχουν 2 διακριτά επίπεδα αναβάθμισης. Το ένα είναι το παραδοσιακό upgrade, που φέρνει το level του αντικειμένου στο level του χαρακτήρα ανεβάζοντας έτσι το damage ή το armor αντίστοιχα. Το δεύτερο επίπεδο είναι το engraving, η χάραξη, η οποία προσδίδει extra χαρακτηριστικά στο αντικείμενο, όπως π.χ. +4% warrior damage. Καινούργια engravings μαθαίνουμε όταν φέρνουμε εις πέρας κάποια quests ή όταν ανεβαίνουμε level. Διαφορετικής σπανιότητας όπλα και πανοπλίες μας δίνουν διαφορετικό αριθμό bonus boosts στο engraving, με τα κοινά αντικείμενα να δίνουν 1 boost, τα rare 2 και τα epic 3+1.
  4. Όσον αφορά τις ναυμαχίες, στο σύστημα μάχης έχουμε επιλογή να εξαπολύσουμε βέλη ή ακόντια, όμως στο Odyssey οι δημιουργοί πρόσθεσαν μια γεύση από Black Flag. Όσο περιπλανώμαστε στη στεριά, αντί για assassination, μπορούμε να βγάλουμε knock out έναν εχθρό και με ένα μικρό ποσό δραχμών να τον στρατολογήσουμε ως υπαξιωματικό στην τριήρη μας. Ανάλογα με την ειδίκευση του κάθε υπαξιωματικού, το πλοίο θα αποκτήσει και το αντίστοιχο boost, σε παρόμοια μηχανική με το engraving των όπλων.
  5. Πλέον έχουμε 2 επιλογές στην έναρξη του παιχνιδιού. Την κλασσική guided με τα quest markers και τα σημεία ενδιαφέροντος να εμφανίζονται αυτόματα στο χάρτη και το Free Exploration, κατά το οποίο θα πρέπει να ανακαλύψουμε από μόνοι μας που πρέπει να πάμε και πως, ρωτώντας τους ντόπιους και ψάχνοντας.
  6. Για πρώτη φορά μας δίνεται η δυνατότητα να πάρουμε μέρος σε πολεμική σύρραξη μεγάλης κλίμακας με πολλούς εχθρούς να αντιμετωπίσουμε.

Η εξέλιξη του gameplay στο Odyssey βασιζόμενο σε αυτό του προηγούμενου τίτλου είναι μάλλον πετυχημένη, αν και περιμένουμε να βγουν τα πρώτα patch για να διορθωθούν κάποια μικρά bugs, όπως η δυσκολία στόχευσης με το τόξο.

ΓΡΑΦΙΚΑ & ΗΧΟΣ

Το Assassin’s Creed Odyssey καταφέρνει να αποδώσει την ποικιλομορφία του Ελλαδικού χώρου με αρκετά μεγάλη λεπτομέρεια. Ενώ περιπλανώμαστε στον κόσμο του παιχνιδιού θα περιηγηθούμε σε πανέμορφα ελληνικά νησιά, στο λιμάνι του Πειραιά, θα περπατήσουμε παράλληλα με τα Μακρά Τείχη για να φτάσουμε στην Πνύκα, θα περάσουμε μέσα από τον Κεραμεικό και φυσικά θα δούμε μια μελετημένη αναπαράσταση της Ακρόπολης όπως φαντάστηκαν οι designers ότι θα έπρεπε να ήταν κατά τον χρυσό αιώνα του Περικλή. Η δυναμικότητα του περιβάλλοντος παραμένει εντυπωσιακή, με τις καιρικές συνθήκες να εναλλάσονται αρμονικά και τα γραφικά να προσαρμόζονται αναλόγως. Όπως είναι φυσικό υπάρχουν και κάποια προβλήματα, όπως το rendering αντικειμένων το ένα μέσα στο άλλο, κάτι που μας έκανε να δούμε το Odyssey προσπαθώντας να επιβάλλει τους κανόνες της φυσικής, να αναποδογυρίζει ένα πλοίο για να το ξεκολλήσει από το δικό μας και μετά να το φέρνει στα ίσια του σα να είναι σύγχρονο σκάφος του λιμενικού. Ελπίζουμε όμως ότι αυτά τα θέματα θα λυθούν σύντομα με τα μελλοντικά patches που σίγουρα θα βγουν.

Ο ήχος του Odyssey είναι άκρως ελληνικός. Εντύπωση μας έκαναν τα τραγούδια των ναυτών όσο ταξιδεύαμε στο πέλαγος, όπως και τα μουσικά όργανα που επιλέχθηκαν να ντύσουν ηχητικά το παιχνίδι. Η μουσική υπόκρουση διατηρεί τον επικό χαρακτήρα που διέπει όλους τους τίτλους της σειράς. Όσο για τους διαλόγους, η ελληνική προφορά των Αγγλικών έχει αποδοθεί πάρα πολύ πετυχημένα.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Η κυρίως ιστορία του Assassin’s Creed Odyssey θέλει πάνω από 50 ώρες για να “βγει”, καθώς κι εδώ υπάρχει το εξαναγκασμένο από το παιχνίδι leveling. Ο χάρτης του είναι διπλάσιος από αυτόν του Origins και τα side-quests πολλά και ποικίλα. Αν επιλέξετε δε να παίξετε σε Exploration Mode, κι αν θελήσετε να δοκιμάσετε διαφορετικές επιλογές στους διαλόγους προκειμένου να δείτε τα διαφορετικά endings και το πως επηρρεάζεται η ιστορία των quests από τις επιλογές σας, ή ακόμα και να δοκιμάσετε τον άλλο ήρωα, τότε να είστε σίγουροι ότι το Assassin’s Creed Odyssey θα σας κρατήσει συντροφιά για αρκετούς μήνες.

Συνοψίζοντας, το Assassin’s Creed Odyssey είναι μία εντυπωσιακή αναπαράσταση της αρχαίας Ελλάδας, τόσο μεγάλη και ποικιλόμορφη που αξίζει να αφεθεί κανείς στην ομορφιά της, να παλέψει με μυθικά τέρατα, να πολεμήσει ολόκληρους στρατούς και να την εξερευνήσει στο έπακρο. Πάρτε το δόρυ σας και πείτε κι εσείς This. Is. Sparta!