Εικονογράφηση Alex Castro / The Verge

Η Sony θέλει το 20 τοις εκατό των νέων παιχνιδιών να κυκλοφορούν σε smartphone έως το 2025 και τον περασμένο Αύγουστο ανακοίνωσε ένα νέο τμήμα κινητών PlayStation Studios για να βοηθήσει να γίνει αυτό. Αλλά πρέπει να ξέρετε αυτό που κατασκευάζει η Sony δεν κάνει μοιάζει με ένα νέο στούντιο παιχνιδιών που θα παράγει τα δικά του παιχνίδια, ούτε, ας πούμε, έναν τρόπο μεταφοράς των μεγαλύτερων παιχνιδιών της Sony σε τηλέφωνα με τον τρόπο που μεταφέρονται στον υπολογιστή.

17 τρέχουσες και πρώην αγγελίες εργασίας υποδηλώνουν ότι το PlayStation Studios Mobile είναι περισσότερο μια διαλειτουργική ομάδα διαχείρισης, στρατηγικής, αδειοδότησης και υποστήριξης.

Καταλαβαίνουν ποια πνευματική ιδιοκτησία του PlayStation θα ταίριαζε καλύτερα σε ένα κινητό τηλέφωνο, βοηθούν στην κατανομή αυτής της άδειας IP στο εσωτερικό και εξωτερική Τα στούντιο παιχνιδιών επιβλέπουν τους τίτλους, βεβαιωθείτε ότι τα τελικά παιχνίδια ανταποκρίνονται στις προσδοκίες της Sony — και ίσως επενδύσουν ή ακόμη και αποκτήσουν εξωτερικούς προγραμματιστές, εάν υπάρχει στρατηγική αξία σε αυτά.

Ακολουθεί η περιγραφή για έναν ρόλο Ανώτερου Εξωτερικού Παραγωγού, για παράδειγμα:

Γίνετε πρεσβευτής του PlayStation, συνεργαζόμενος με κορυφαίους προγραμματιστές παιχνιδιών για κινητά για την αξιολόγηση, την παραγωγή και την κυκλοφορία παιχνιδιών PlayStation Studios Mobile στο υψηλότερο επίπεδο ποιότητας, έγκαιρα και με προϋπολογισμό.

Και πολλοί ρόλοι ζητούν από τους υποψήφιους υπαλλήλους να έχουν «αποδεδειγμένο ιστορικό» ειδικά με δωρεάν παιχνίδια. Έχω δει μόνο έναν ρόλο σχεδιαστή παιχνιδιών μέχρι στιγμής και η κύρια ευθύνη του είναι: «Υποστηρίξτε τη σχεδίαση παιχνιδιών για εσωτερικά έργα και παρέχετε συμβουλές για έργα με εξωτερικούς συνεργάτες σχετικά με συστήματα F2P για κινητά, οικονομική διαχείριση και δυνατότητες διατήρησης».

Το να βασιζόμαστε σε εξωτερικά στούντιο δεν θα ήταν περίεργο: είναι μια φόρμουλα που έχει λειτουργήσει για τη Sony στο παρελθόν. Πολλοί επαίνεσαν το πρώτο κόμμα και Παιχνίδια τρίτων έχουν βγει από τα PlayStation Studios της Sony (πρώην Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios), ακόμα κι αν η Sony προσπάθησε για λίγο να προσποιηθεί ότι η επωνυμία αφορούσε αποκλειστικά τις δικές της αποκλειστικότητες πρώτου κατασκευαστή όταν πρωτοκυκλοφόρησε το PS5.

Εξάλλου, αυτή είναι η τρίτη φορά που η Sony προσπαθεί να απογειώσει το gaming smartphone, μετά την αποτυχημένη πλατφόρμα PlayStation Mobile και το στούντιο WayForward που παράγει μόνο δύο παιχνίδια (Όλοι είναι γκολφ και Disgaea RPG) ειδικά για την ιαπωνική αγορά. (Η Sony ετοιμαζόταν επίσης να φέρει την υπηρεσία τυχερών παιχνιδιών PlayStation Now cloud στα τηλέφωνα, ανακάλυψα το 2021, αλλά ας μην το μετρήσουμε αφού η Sony δεν το ανακοίνωσε ποτέ.)

Ορισμένες από τις αναρτήσεις περιγράφουν την ομάδα ως μια «μικρή αλλά γρήγορα αναπτυσσόμενη ομάδα», όπου οι εργαζόμενοι «θα φορούν πολλά καπέλα και θα συμβάλλουν στην εκκολαπτόμενη κουλτούρα για τη σχεδίαση παιχνιδιών για κινητά στα PlayStation Studios ενώ θα υπερασπίζονται τις προσπάθειες σε όλη την εταιρεία».

Οι αναρτήσεις θέσεων εργασίας κάνουν να φαίνεται ότι υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των εσωτερικών στούντιο της Sony για την παραγωγή των παιχνιδιών, εάν αυτές οι προσπάθειες προωθηθούν με επιτυχία. Ο επικεφαλής προϊόντων κινητής τηλεφωνίας της εταιρείας περιγράφει τη δουλειά του ότι περιλαμβάνει τίτλους που έχουν αναπτυχθεί τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά:

Υπεύθυνος για την παράδοση ποιοτικών τίτλων κινητών PlayStation Studios, συμπεριλαμβανομένων των εσωτερικά αναπτυγμένων σε υπάρχοντα και εξαγορασθέντων στούντιο και της εξωτερικής ανάπτυξης μέσω συνεργασιών αδειοδότησης, συν-ανάπτυξης και από κοινού έκδοσης.

Οι περισσότεροι τρέχοντες ρόλοι αφορούν διαχειριστές προϊόντων και εξωτερικούς παραγωγούς στο Σαν Ματέο και το Άμστερνταμ. Η εταιρεία προσλαμβάνει επίσης έναν Διευθυντή Mobile Engineering και έναν αναλυτή στρατηγικής προϊόντων. Προηγουμένως, η Sony αναζητούσε επίσης έναν οικονομικό διευθυντή, διευθυντές διαχείρισης προϊόντων κινητής τηλεφωνίας, επιχειρηματικής ανάπτυξης και εργασιών στούντιο και έναν κορεάτη μεταφραστή στο Άμστερνταμ.

Σύμφωνα με τις σελίδες τους στο LinkedIn, οι προσλήψεις της Sony φαίνεται επί του παρόντος να περιλαμβάνουν:

  • Ο Nicola Sebastiani ως επικεφαλής κινητής τηλεφωνίας. προηγουμένως ήταν επικεφαλής περιεχομένου για το Apple Arcade
  • Olivier Courtemanche ως επικεφαλής του προϊόντος για κινητά· Ήταν πρώην διευθυντής προϊόντος για τη Zynga και για λίγο υπεύθυνος περιεχομένου για τη Meta’s Ορίζοντας. Περιέργως, η Sony φαίνεται να έχει χτίσει τον ρόλο ειδικά για αυτόν:

Στιγμιότυπο από τον Sean Hollister / The Verge
Ελπίζω να μην έκανε κανείς άλλος αίτηση για αυτή τη δουλειά!
  • Κρις Ντέιβις ως επικεφαλής ανάπτυξης επιχειρήσεων κινητής τηλεφωνίας. πέρασε επτά χρόνια κάνοντας αυτή τη δουλειά για την Kabam
  • Ο Uyen Uyen Ton Nu ως επικεφαλής μάρκετινγκ για κινητά. πέρασε οκτώ χρόνια κάνοντας αυτό για το Super Evil Megacorp (αυτό το στούντιο, παρεμπιπτόντως, εργάζεται σε ένα έργο για τη σειρά παιχνιδιών για κινητά του Netflix)
  • Justin Kubiak στην αδειοδότηση. Ήταν πρώην αντιπρόεδρος εκδόσεων για κινητά στην NCSoft και προηγουμένως επικεφαλής συνεργασιών παιχνιδιών για τη Samsung

Σίγουρα ανυπομονούμε να δούμε τι θα βρουν. Η Sony έχει δηλώσει προηγουμένως ότι η Savage Game Studios, ο πρώτος όμιλος που απέκτησε το PlayStation για την παραγωγή παιχνιδιών για κινητά, έχει ήδη στα σκαριά «ένα νέο απροειδοποίητο παιχνίδι δράσης ζωντανής υπηρεσίας AAA για κινητά». Δικα τους Οι αγγελίες εργασίας δείχνουν ότι αναζητούν εμπειρία με το Unreal Engine.

Η Nintendo ίδρυσε επίσης πρόσφατα μια νέα εταιρεία με συνεργάτη DeNA (συν-προγραμματιστής του Super Mario Run, Έμβλημα της φωτιάς ήρωεςκ.λπ.) για την παραγωγή περισσότερων παιχνιδιών για κινητές συσκευές. Και όπως η Sony, το Netflix βασίζεται επίσης σε εξωτερικούς συνεργάτες για τους δικούς του τίτλους για κινητά, αν και υιοθέτησε επίσης τη στρατηγική του Apple Arcade για τη ομαδοποίηση παιχνιδιών που έπρεπε να αγοράσετε προηγουμένως στη συνδρομή επί πληρωμή.