Πάντοτε όταν μιλάμε για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα τα προϊόντα αποτελούν την ραχοκοκαλιά για την δημιουργία του. Οι ιδιοκτήτες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ψάχνουν έναν εύκολο τρόπο για να διαχειριστούν και να προσθέσουν προϊόντα στο e-shop τους. Το WooCommerce κάνει τη διαδικασία πολύ εύκολη.
Προϊόντα
Κοιτάζοντας στον πίνακα ελέγχου εύκολα μπορεί κανείς να δει ότι το WooCommerce έχει αφιερώσει ένα ολόκληρο μενού για τα Προϊόντα. Αν επιλέξουμε να ανοίξουμε το μενού αυτό θα δούμε τις εξής επιλογές.
- Όλα τα προϊόντα
- Προσθήκη Νέου
- Κατηγορίες
- Ετικέτες
- Ιδιότητες
Η προσθήκη και διαχείριση προϊόντων στο WooCommerce είναι πολύ εύκολη. Ας τα πάρουμε όμως βήμα βήμα. Επιλέγουμε προσθήκη νέου προϊόντος και βλέπουμε ότι η εμφάνιση της σελίδας είναι ακριβώς η ίδια όπως στις σελίδες και τα άρθρα του WordPress.
Διακρίνουμε δύο πεδία εδώ. Το πρώτο κενό πεδίο είναι το Όνομα προϊόντος, ακριβώς από κάτω στον επεξεργαστή κειμένου μπορείτε να εισάγετε την περιγραφή που θέλετε να έχει το προϊόν. Συμπληρώστε αυτά τα πεδία και πατήστε το κουμπί Αποθήκευση που βρίσκεται στο πάνω μέρος του μενού.
Στην δεξιά στήλη του μενού μπορείτε να δημοσιεύσετε το προϊόν σας μόλις αυτό είναι έτοιμο και να διαχειριστείτε λεπτομέρειες όπως οι κατηγορίες προϊόντων, οι ετικέτες προϊόντος, η εικόνα προϊόντος και η συλλογή εικόνων προϊόντος.
Δεδομένα προϊόντος
Αν κατεβείτε λίγο πιο κάτω θα συναντήσετε μια νέα περιοχή με καρτέλες. Θα δείτε ότι ο τίτλος της περιοχής αυτής είναι Δεδομένα προϊόντος και εκεί δίπλα υπάρχει ένα κυλιόμενο μενού για να επιλέξει κανείς τον τύπο του προϊόντος ανάμεσα από:
- Απλό προϊόν
- Ομαδοποιημένο προϊόν
- Εξωτερικό προϊόν
- Μεταβλητό προϊόν
Ας δούμε τι είναι ο κάθε ένας τύπος προϊόντος όμως ξεχωριστά.
Απλό προϊόν
Τα περισσότερα από τα προϊόντα που υπάρχουν σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χαρακτηρίζονται ως απλά προϊόντα. Τα απλά προϊόντα μπορούν να έχουν διαφορετικούς τρόπους αποστολής στους πελάτες.
Ομαδοποιημένο προϊόν
Πρόκειται στην ουσία για μια συλλογή από προϊόντα που σχετίζονται μεταξύ τους σαν ομαδοποιημένα προϊόντα. Υπάρχει πάντοτε ένα γονικό προϊόν και από κάτω τα παιδιά αυτού. Όλοι αυτοί οι συνδυασμοί αναπαράγονται σαν μια ομαδοποίηση. Οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν ξεχωριστά τα προϊόντα της ομαδοποίησης αυτής. Για παράδειγμα εάν τα Windows 10 είναι ο γονιός τότε τα ομαδοποιημένα προϊόντα 32-bit και 64-bit θα είναι τα παιδιά του, τα οποία στην πραγματικότητα είναι διαφορετικές εκδόσεις που οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν ξεχωριστά.
Εξωτερικό προϊόν
Κάθε προϊόν που εμφανίζεται στο κατάστημά μας αλλά πωλείται ουσιαστικά στο ηλεκτρονικό κατάστημα κάποιου άλλου χαρακτηρίζεται ως εξωτερικό προϊόν. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή ως Affiliate marketing. Πρόκειται για μια στρατηγική πωλήσεων η οποία είναι αρκετά δημοφιλής σήμερα. Σκεφτείτε ότι είναι σαν να προωθείτε ένα προϊόν σας σε μια άλλη βιτρίνα, αλλά να πουλάτε το τελικό προϊόν εσείς και η βιτρίνα που πρόβαλε το κατάστημά σας κερδίζει απλά ένα ποσοστό επί του κέρδους. Τα εξωτερικά προϊόντα είναι πάντοτε συνδεδεμένα με ένα εξωτερικό σύνδεσμο προς το site κάποιου άλλου.
Μεταβλητό προϊόν
Κάθε προϊόν που έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά ονομάζεται ως μεταβλητό προϊόν. Για παράδειγμα, μια μπλούζα που είναι διαθέσιμη σε διαφορετικά μεγέθη και χρώματα μπορεί να χαρακτηριστεί ως μεταβλητό προϊόν. Εδώ κάθε χρώμα και μέγεθος μπορούν να έχουν διαφορετικό κωδικό, διαφορετική τιμή και διαφορετικά αποθέματα για την διαχείριση της αποθήκης.
Συνδεδεμένα με κάθε τύπο προϊόντος στην συνέχεια θα δούμε ότι υπάρχει μια λίστα από επιλογές τις οποίες χρειάζεται να τροποποιήσουμε. Εμφανίζονται ως εξής:
- Γενικά –> Γενικές ρυθμίσεις του προϊόντος όπως η κανονική τιμή και η τιμή προσφοράς του
- Αποθήκη –> Από εδώ γίνεται η διαχείριση του αποθέματος για ένα προϊόν
- Αποστολή –> Από εδώ γίνεται η ρύθμιση των διάφορων τρόπων αποστολής
- Συνδεδεμένα Προϊόντα –> Διαχείριση όλων των προϊόντων που θέλετε να συνδέσετε
- Ιδιότητες –> Όλα τα επιπλέον χαρακτηριστικά που σχετίζονται με το προϊόν σας ρυθμίζονται από εδώ
- Για προχωρημένους –> Εδώ διαχειριζόμαστε κάποιες επιλογές όπως οι σημειώσεις, οι αξιολογήσεις και η σειρά εμφάνισης του προϊόντος στο γενικό λιστάρισμα.
Αν αλλάξετε τους τύπους προϊόντος θα δείτε ότι κάθε φορά εμφανίζονται μόνο οι σχετικές με τον τύπο ρυθμίσεις.
Αποθήκη
Η δεύτερη καρτέλα έχει τίτλο Αποθήκη. Εκεί βλέπουμε κατά σειρά τις παρακάτω επιλογές και μπορούμε να ρυθμίσουμε τις εξής λειτουργίες:
- Κωδικός προϊόντος –> Ο κωδικός προϊόντος είναι ένας αριθμός, ή ένας συνδυασμός αριθμών και γραμμάτων και είναι μοναδικός για κάθε προϊόν.
- Διαχείριση του αποθέματος –> Από εδώ επιλέγετε αν θέλετε να κάνετε διαχείριση αποθέματος για το συγκεκριμένο προϊόν.
- Κατάσταση αποθέματος –> Εδώ ορίζουμε την τρέχουσα κατάσταση του προϊόντος ανάμεσα από τρεις επιλογές. Σε απόθεμα, Εξαντλημένο και Σε προπαραγγελία
- Μεμονωμένη πώληση –> Εδώ ρυθμίζουμε αν θέλουμε να πωλείται το τρέχον προϊόν σε μια και μόνο παραγγελία για τον κάθε πελάτη.
Αποστολή
Στην τρίτη καρτέλα που ονομάζεται Αποστολή μπορούμε να ρυθμίσουμε το βάρος του προϊόντος, τις διαστάσεις του και επίσης να το κατατάξουμε σε μια κατηγορία αποστολής.
Συνδεδεμένα Προϊόντα
Εδώ σε αυτή την καρτέλα μπορείτε να κάνετε δυο ρυθμίσεις. Η πρώτη ρύθμιση αφορά την αύξηση πωλήσεων. Μπορείτε να εισάγετε άλλα προϊόντα σχετικά με το τρέχον που δημιουργείτε ή ακόμη προϊόντα που κάνουν πολλές πωλήσεις. Αυτά συνήθως εμφανίζονται κάτω απο το προϊόν ως προτεινόμενα προϊόντα και είναι ένας καλός τρόπος να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Η επόμενη επιλογή αφορά τα προϊόντα παράλληλης πώλησης, για παράδειγμα αυτή την ρύθμιση πρέπει να την ενεργοποιήσετε όταν ένα προϊόν αποτελείται από πολλά μέρη.
Ιδιότητες
Ένας χρήστης μπορεί να εισάγει περισσότερα χαρακτηριστικά για ένα προϊόν με τις ιδιότητες.
Πως εισάγουμε νέες ιδιότητες;
Η διαδικασία είναι πολύ απλή. Εισάγουμε το όνομα της ιδιότητας π.χ χρώμα και στην τιμή βάζουμε με κενά την κάθε μια επιλογή που θα έχει ο χρήστης. (Να σημειώσω ότι στο απλό προϊόν οι ιδιότητες έχουν απλά ενημερωτικό χαρακτήρα. Παρακάτω θα δούμε αναλυτικά στο μεταβλητό προϊόν όλη την χρήση των ιδιοτήτων)
Για προχωρημένους
Εδώ στην επιλογή αυτή μπορούμε να ορίσουμε μια σημείωση για ένα προϊόν, να αλλάξουμε την σειρά με την οποία θα εμφανίζεται το προϊόν αυτό στο γενικό λιστάρισμα των προϊόντων και μπορούμε να επιλέξουμε αν θέλουμε τις αξιολογήσεις ενεργές ή ανενεργές για το τρέχον προϊόν.
Εφόσον έχουμε συμπληρώσει όλα τα στοιχεία μας το τελικό προϊόν θα πρέπει να φαίνεται κάπως έτσι:
Το κείμενο γράφτηκε από συνάδελφο developer & αρθρογράφο από την frountas.com