Μια εικόνα του Έλον Μασκ σε φόντο με επαναλαμβανόμενο μοτίβο διπλωμένων δολαρίων
Το να πληρώνετε τις εταιρείες μέσων ενημέρωσης, ενώ το να τις ανταγωνίζεστε τακτικά είναι σίγουρα μια στρατηγική. | Εικονογράφηση από την Kristen Radtke / The Verge; Getty Images

Διευθύνων Σύμβουλος του Twitter πλήρους απασχόλησης και λάτρης της Tesla με μερική απασχόληση είπε ο Έλον Μασκ το Σάββατο ότι οι χρήστες της πλατφόρμας του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούν να αποφύγουν τις συνδρομές στα μέσα ενημέρωσης και να πληρώνουν ανά άρθρο από τον «επόμενο μήνα». Ο Μασκ λέει ότι η επικείμενη υπηρεσία “με ένα κλικ” του Twitter “θα πρέπει να είναι μια σημαντική νίκη τόσο για τα μέσα ενημέρωσης όσο και για το κοινό”, επιτρέποντας στις εταιρείες πολυμέσων να χρεώνουν υψηλότερη τιμή ανά άρθρο σε αναγνώστες που δεν θα πλήρωναν απαραίτητα ένα πλήρες ποσοστό συνδρομής .

Ο Μασκ δεν είπε ποιο ποσοστό θα κερδίσει το Twitter για τον εαυτό του ή ποιους όρους θα έπρεπε να τηρούν οι εκδότες των μέσων ενημέρωσης.

Όπως συμβαίνει με όλα τα χρονοδιαγράμματα του Musk, είναι καλύτερο να λάβετε την εκτίμηση του «επόμενου μήνα» ως το απόλυτο καλύτερο σενάριο για την άφιξη της υπηρεσίας μικροσυναλλαγών pay-as-you go του Twitter. Αλλά δεν αμφιβάλλω για το επείγον του Μασκ. Το Twitter βρίσκεται σε έναν αγώνα δρόμου για την αύξηση των εσόδων, ακόμη και καθώς αποξενώνει τους μακροχρόνιους χρήστες και ανταγωνίζεται τους οργανισμούς μέσων ενημέρωσης – και οι δύο δοκιμάζουν ενεργά τα νερά αλλού. Η πιο πρόσφατη εναλλακτική υπηρεσία Twitter είναι η Bluesky, η οποία πρόσθεσε πρόσφατα τους Darth, Dril και AOC του Twitter στις τάξεις της.

Η ανακοίνωση πληρωμής ανά άρθρο του Twitter έρχεται σε μια στιγμή που ο Μασκ προσπαθεί να προσελκύσει δημιουργούς στην πολιορκημένη πλατφόρμα. Επιπρόσθετα φλερτάροντας απευθείας με μεμονωμένους δημιουργούς podcastΟ Μασκ προτρέπει επίσης τους δημιουργούς σε όλο τον κόσμο να αρχίσουν να δημιουργούν έσοδα από το περιεχόμενό τους με Συνδρομές στο Twitter (προηγουμένως γνωστές ως Super Follows) με την υπόσχεση ότι “το Twitter δεν θα κρατήσει τίποτα από τα χρήματα” για τους πρώτους 12 μήνες.

Ο Μασκ επιθυμεί απεγνωσμένα να προσθέσει νέους βολβούς ματιών και άλλες πηγές εσόδων για την εξόφληση του χρέους, ενώ αποτιμά την εταιρεία σε λιγότερο από το μισό από αυτό που πλήρωσε για αυτό. Οι συνδρομές στο Twitter Blue δεν τα πάνε αρκετά καλά για να αντισταθμίσουν την απώλεια διαφημιστών που φέρεται να έχουν εγκαταλείψει την πλατφόρμα μετά την εξαγορά του Μασκ. Η εταιρεία εισήγαγε επίσης μια νέα δομή τελών για την πρόσβαση στο API που θα μπορούσε να κοστίσει σε ορισμένες επιχειρήσεις έως και 42.000 $ το μήνα για ό,τι ήταν προηγουμένως δωρεάν.