Πριν το Facebook καταφέρει καλά καλά να ξεπληρώσει το πρόστιμο που του επιβλήθηκε από την FTC, φαίνεται ότι έχει πληγεί από ένα ακόμα σκάνδαλο τύπου Cambridge Analytica!

Η εταιρεία μάρκετινγκ Hyp3r, η οποία όπως αποδείχτηκε εκμεταλλευόταν ένα κενό ασφαλείας για να συγκεντρώνει τεράστιους αριθμούς δεδομένων, ανάγκασε το Facebook να την απαγορεύσει από την πλατφόρμα του Instagram.

Το κενό που εκμεταλλευόταν η Hyp3r της επέτρεπε να συγκεντρώνει τις ακριβείς τοποθεσίες εκατομμυρίων δημόσιων post. Εκτός αυτού παραβίαζε επίσης τους όρους παροχής υπηρεσιών, αποθηκεύοντας δημόσια stories και συλλέγοντας δεδομένα από δημόσια προφίλ (bio και followers).

Παρόλο που η εταιρεία δεν συγκέντρωσε καμία προσωπική πληροφορία, κατάφερε να δημιουργήσει λεπτομερή προφίλ χρηστών χωρίς την άδειά τους. Χρησιμοποίησε επίσης αυτά τα δεδομένα για να παρουσιάζει εξατομικευμένες διαφημίσεις στους χρήστες.

Το Facebook απαγορεύει αυστηρά τη χρήση «αυτοματοποιημένων μέσων» για τη συλλογή δεδομένων χωρίς την έγκρισή του και δεν μοιράζεται δεδομένα ιστοριών μέσω του επίσημου πλαισίου ανάπτυξης.

Το Business Insider ισχυρίζεται ότι μετά το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica, η Hyp3r υποδέχτηκε φαινομενικά τους περιορισμούς στα εργαλεία τοποθεσίας και άλλα χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, δημιούργησε μυστικά ένα σύστημα που θα μπορούσε να παρακάμψει τους περιορισμούς του Facebook και να εντοπίσει τις πληροφορίες τοποθεσίας του Instagram.

Ενώ το Facebook υποσχέθηκε να παράσχει περισσότερη προστασία της ιδιωτικής ζωής μετά την καταστροφή του Cambridge Analytica, το νέο αυτό περιστατικό τονίζει τις αδυναμίες της εταιρείας πάνω σε αυτό το ζήτημα. Αυτό που είναι ακόμη χειρότερο είναι ότι η Hyp3r ήταν μέρος της λίστας των έμπιστων συνεργατών μάρκετινγκ του Facebook.

Στην υπεράσπισή του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hyp3r, Carlos Garcia, αναφέρει ότι το σύστημα μάρκετινγκ της εταιρείας ήταν «σύμφωνο με τους κανονισμούς απορρήτου των καταναλωτών και τους όρους παροχής υπηρεσιών του κοινωνικού δικτύου».

Ισχυρίζεται επίσης ότι η Hyp3r δεν συγκέντρωσε ποτέ κανένα ιδιωτικό περιεχόμενο, αλλά είναι μάλλον δύσκολο να πιστέψουμε αυτούς τους ισχυρισμούς, δεδομένου ότι η εταιρεία είχε πρόσβαση στα stories μετά την περίοδο των 24 ωρών που είναι εμφανή στα προφίλ των χρηστών.

Εν τω μεταξύ, ένας εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε ότι οι ενέργειες της Hyp3r ήταν μη εξουσιοδοτημένες και «παραβιάζουν τις πολιτικές μας».